Het eiland Khuta - bang thao beach

18 september 2017 - Phuket, Thailand

Vanaf eiland koh Samui vlogen we in een minuut of 50 naar Khuta. Khuta lijkt aan het vasteland vast te zitten maar is in werkelijkheid een eiland met heerlijke stranden en prachtige views a la hoge kalksteenrotsen en helderblauw water. Na kho Samui vinden we het moeilijk kiezen waar naar toe te gaan.. In het prachtige Krabi in het zuiden zijn we vorige keer geweest en zo gold dat ook voor fantastische stad Chiang Mai in het noorden. Beiden wilden we graag opnieuw bezoeken, maar we besloten iets nieuws te proberen, zoals deze hele reis steeds voor nieuwe plekken is gekozen. Alleen Bangkok was ons bekend, maar hier gaan we graag nog een keer een paar dgn heen en is zoveel te zien en doen....

Na Koh Samui waren het oosten (onder meer het prachtige eiland koh Chang), het uiterste Noorden (Chiang Rain, vlakbij Chiang Mai,) of juiste de westkant van de golfkust (Phuket) een optie om naar toe te reizen. Koh Samui ligt ook aan de golfkust, maar in het oosten. De verschillen aan de oost en westkust zijn qua vegetatie enorm. Koh Samui ligt aan de Zuid Chinese zee terwijl eiland Phuket aan de Andamanse zee ligt. Uiteindelijk besloten we; Het zou Phuket worden of Koh Chang. Dan is weer ineens ook best belangrijk dus werd het Phuket. Op Koh Chang zijn er rond deze tijd veel lange perioden van regen....
Vliegen dus van koh Samui naar Phuket.

Aangekomen zien we al direct hoe mooi het eiland is. We waren wat bevooroordeeld mbt Phuket. Overal in Thailand zijn toeristen, maar Phuket slaat alles, dachten we.... We hadden dus een fantastisch hotel op een rustige plek aan het strand uitgekozen. En wat was dat heerlijk. En fijn. Ongeveer 20 minuten van de drukkere badplaatsen en ook hier weer met scooter. Phuket is ook het Thailand dat je op plaatjes ziet. Hoge kalkstenen formaties en helderblauwe zee.... We hebben hier ook weer genoten. Van alles. Maar, dat moet gezegd worden, wat minder van het mooie weer. Het was tussendoor uiteraard wel warm en zonnig, maar er was ook een andere kant......

Het is regentijd op Thailand en daar héb je op sommige momenten en plekken meer last van dan op andere.... een enorme storm die vanuit China en Vietnam deze kant op kwam was duidelijk merkbaar. In 10 Jr tijd was er niet zo'n heftige storm in Vietnam geweest en die bui kwam nu richting golfkust en zuid Thailand, aldus de Thaise autoriteiten ... Van de 5 dgn Phuket zeker 2 dgn flink storm en regenbuien ervaren.
Heel bijzonder, maar ook soms erg heftig. We hoopten vooral dat we wel richting Bangkok mochten vliegen ivm evt noodweer .... Uiteindelijk niets aan de hand gelukkig. Het is superspannend met deze weersomstandigheden. Uiteraard is het tussendoor natuurlijk gewoon een heet zonnetje..., maar t is toch anders dan normaal. Vandaag raast de storm in het zuiden over Thailand, dat is waar wij ongeveer zitten. Maar goed, via hotel verder niets over extra maatregelen gehoord dus zal wel in orde zijn.... Enkele dgn tijdens ontbijt was het in ieder geval een gekkenhuis. Waaiden bijna weg met zijn allen. Heel bijzondere ervaring wel....

Ook op Phuket weer mooie dingen beleefd.. Een zeer exclusieve travestietenshow waar de dames allen ladieboys zijn. Fantastische show. Ook zijn we naar FantaSea geweest. Een avond uit plus themapark over de geschiedenis en mythen vd zee. Een geweldig mooie avond met luxe buffet en zang dans en muziek. Een hele mooie bijzondere ervaring deze laatst genoemde. Ook op Phuket wordt er lekker geshopt. En gegeten. En natuurlijk bezoeken wij Patong Beach met haar nachtleven en bars inclusief strippers op tafel. Alles bij elkaar weer fantastisch genoten met een beetje spanning door het weer!