Hua Hin - 4 dagen strand, relaxen, shoppen en lekker eten

9 september 2017 - Hua Hin, Thailand

Na Kanchanaburi naar Hua Hin gereisd. Dit hebben we per minibusje gedaan en duurde zo'n 4 uur. In de ochtend rond 10 uur weggereden en smiddags gearriveerd.

Hua Hin vinden wij geweldig. Het is een redelijk grote stad aan het strand. Hier is voor elk wat wils. Maar vooral luieren en naar het strand. Afgewisseld met het bezoeken van een tempeltje kan er ook gestruind en gewinkeld worden.

We huren een scootertje. Zodat we lekker kunnen gaan en staan waar we willen en hoe laat we willen, ipv elke keer van taxi's gebruik te moeten maken. Hua Hin is best groot, dus wandelen gaat niet voor alles op. Hua Hin bestaat uit een hele lange straat met zijstraten. Makkelijk te doen dus op de scooter. We rijden wat op en af. John is erg blij dat hij zijn oude hobby weer even kan oppakken.

Het hotel waar we logeren is geweldig fijn. Losse huisjes in Thaise stijl met een zwembad om zo in te duiken. Het resort bestaat uit slechts 18 huisjes en heeft 2 zwembaden waardoor je bijna altijd het zwembad helemaal voor jezelf alleen hebt. De huisjes staan in een prachtige tropische tuin, werkelijk een paradijs op aarde. Wat hebben we het hier fijn.

Elke avond is er wel wat leuks te doen. Nightmarket. Muziek. Een kunstfestival met muziek, toneel en heel veel kraampjes. We bezoeken monkey Mountain. Hierop staan boeddhistische tempels. Een Chinees boeddhistische maar ook een Thaise tempel. Ook wel eet-met-stokjes berg genoemd (khao thakiab).

De laatste avond (we zijn hier 3 nachten) is er een leuk festival met allerlei kunst vormen. Hua Hin moeten we helaas verlaten, echter reizen we verder naar één vd mooiste eilanden van Thailand: koh Samui. Vetrek bus 0830 uur. 'smiddags 1330 uur vertrekken wij dan vanuit haven Champon. met een speed katamaranboot via eilandjes kho Tao en Kho Phagnan naar de laatste stop: koh Samui. Een nieuw avontuur..... Spannend!

1. Larissa:
    10 september 2017
    Te gek lieverds!! Geniet er maar lekker van!!! Goeie reis nr de volgende bestemming!! Koh Samui, geweldig! Veel liefs xxxxxxxxxxxxxxx
  2. Babette:
    13 september 2017