San francisco - the golden city

16 juni 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na ons fijne Napa avontuur rijden we vroeg id ochtend richting San Francisco maar gaan eerst richting hotel in Oakland. Das ongeveer 1 uur a 1.5 uur rijden. Na ons vorige bezoek wilden we graag een paar dgn terug naar SF. Deze geweldige interessante en gastvrije stad heeft ons zeer geboeid en is wat ons betreft zeer de moeite waard nog eens aan te doen... Als we aankomen in Oakland waar we de komende dgn zullen overnachten en wat aan de oostkant van SF ligt en via een brug met SF is verbonden, mogen we om 11 uur al inchecken ipv om 15. Dat is fijn! Koffers lozen en de stad in! Binnen 5 min lopen vanaf hotel zijn we bij de metro en eenmaal in de metro zijn we in 15 min in hartje SF. We kunnen tot 01 uur snachts de laatste metro terugnemen. Goed systeem!

We besluiten lekker te gaan struinen zonder al te veel moetjes. Eerst naar Union Square. Het bekendste plein in de stad. Op dit plein komen de meeste straten in het centrum samen en is daarom het 'hoofsplein'. Je ziet hier goed dat de stad echt op 40 heuvels is gebouwd.....
Vanuit Union Square natuurlijk even de Macy's in. De bijenkorf van Amerika.wat een mpoi warenhiis is dat zeg. Daarna lopen we lekker op de bonnefooi de stad in. Eerst via Marketstreet en dan richting China town. In China town heerlijk lunchen op een toplocatie waar je een soort van over cginatown uit kan kijken en daarna chinatown zelf in. Dit is een attractie op zich. Veel mooie en bijzondere streetart en veel oude chinese gebouwen mixed met moderne. In de buurt komen we tevens bij de oudste bar van SF. De bar is meer dan 100 Jr oud. Anthony Bourdain heeft dit in zijn kook en reisprogramma wel eens als tip aangehaald. Ze moeten hier de beste MaiThai's hebben en qua mensen moet dit een bijzonder gezellige tent zijn. Veel culturen. Studenten. Fijn publiek.
Wat is een Mai Thai: een heerlijke cocktail met witte en bruine rum, chinese rum en een geheim Chinees ingrediënt + pineapple Juice. Aangekomen aldaar ziet het er toch wat oud en donker uit. Tevens is het overdag en kunnen we makkelijk doorlopen. Toch proberen? Tuurlijk! Want af en toe moet je buiten je comfortzones treden (aldus John). Achteraf blijkt: Anthony heeft geen woord gelogen.

's Middags hadden we reeds besloten om s'avonds voor diner te reserveren bij ' the stinking rose'. Dat beviel ons vprife keer zo goed.....Dus na Chinatown lopen we de stad door op zoek naar Colombia Ave. Een hele lange straat die door het centrum van SF loopt en die veel gezellige restaurants en bars omvat. Na heerlijk te hebben gegeten lopen we nog wat in de stad rond, drinken nog een lekker koffietje bij starbucks, kijken wat mensen en gaan dan naar het hotel. Wat een topdag.

Wat we verder nog doen in SF:.....Fietsen in de stad. Was erg leuk maar is niet langer dan 1.5 uur gelukt. Bedoeling was om over de brug te fietsen en daarna door naar een pittoresk vissersdorp aan de overkant vd brug + nr Muir woods te fietsen (kust seqouia's). Helaas was het gewoon best erg koud id ochtend en er stond net iets te veel wind. We hadden beiden een vestje en korte broek aan en stoppen noodgedwongen met fietsen.

We kijken wat later alsnog nd goldengate bridge vanaf een pier, hiervandaan zie je ook Alcatraz en de skyline van SF heel goed. Ook ontbijten we hier luxe met onze zelfmeegebrachte picknick (doggybag van eten gisteravond ;)

We gaan met een cable car door SF. We struinen uitgebreid op fisher mans Wharf en eten hier heerlijke clamchowder. Uiteraard winkelen we zo nu en dan wat tussendoor.....in SF is zoveel te doen. Ik kan niet eens omschrijven wat we allemaal hebben gedaan....nu weten we al: we zullen hier vast en zeker nog eens terugkomen ;).....