Koh Samui - paradijs in de westelijke golf van Thailand

13 september 2017 - Koh Samui, Suratthani, Thailand

Moeite hadden we om Hua Hin te verlaten. We hadden het daar zo ontzettend nd zin. Een collega van John heeft z'n schoonouders daar zitten, althans zij hebben daar een huis. Daar gaan ze een paar keer per jaar naar toe. Wij begrijpen al snel waarom. Het is een stad, aan het strand, maar ook echt een stuk Thailand, en daar kom je tenslotte voor.... Dus toen we van Hua Hin richting koh Samui gingen, wisten wel dat t ook daar te gek zou zijn, maar wisten ook dat we graag terug zouden gaan naar Hua Hin ... Ooit eens...

Naar eiland Koh Samui gaan is een behoorlijke trip. Eerst met de bus, zo'n 4 uur. Wel is het een mooie reis met veel te zien langs de weg en met verschillende landschappen. Daarna nog een uur of 3 op de boot. Lekker varen, hoofd ID wind, en bruin worden maar! Veel mensen zaten benedendeks en binnen in de airco. Wij hadden een top plekje buiten gevonden. Heerlijk. Via het eiland Koh Tao en Ko pagina eindigde de tocht op Koh Samui.

Ook Koh Samui heeft grofweg 1 grote weg die het eiland rond loopt, de ringweg. Ook hier dus weer goed te doen om een scooter te huren. Leuke tripjes gemaakt. Verschillende prachtige stranden bezocht. Wat tempels en buddha's bekekem en wat bergjes beklommen. Maar alles vooral onder het motto, niets moet, alles mag. En dat gaat ons aardig af dat luieren. Top. Lekker lezen, snorkelen, zwemmen. Af en toe een tukje doen. met name smiddags veel te warm. Om dan te veel te ondernemen, is eigenlijk onverstandig leren wij al snel. Beter lekker downer rond het warmste uur, en de avond lekker pakken voor activiteiten. Das precies wat we dan ook doen!

Ook van Koh Samui houden we al gauw. Lieve mensen, heerlijk eten, niet te veel haast en iedereen is er met hetzelfde doel. Niet te veel, niet te snel, geen gehaast, lekker relaxed.. Paradijs op aarde. Niets teveel gezegd!!!

1. Nes:
    13 september 2017
    Deze plek staat ook al lang op mijn lijstje, maar ben bang dat ik het maar even met jullie verhalen moet doen. Maar de uitgebreide omschrijving helpt me wegdromen! Geniet jongens, dan geniet ik ook een beetje mee :)
  2. Babette:
    13 september 2017
    Wat ontzettend gaaf en mooi allemaal, echt heerlijk om zo mee te reizen. Ik ga zeker ook nog een keer terug naar Thailand. Have fun Liefies 💋💋