Van Neurenberg naar Salzburg

4 september 2018 - Salzburg, Oostenrijk

Na Neurenberg weer door. De trip wordt voortgezet richting Salzburg. Een mooie en bijzondere stad moet dat zijn. Onderweg nog wel wat files her en der. Veel langzaam rijdend door veel werk aan de weg. Desalniettemin komen we 'smiddags om een uur of 16:00 uur aan. Zou aanvankelijk een uur of 13:30 uur zijn dus was te overzien. Eenmaal aangekomen in het hotel gaan we gelijk richting centrum, om die dag nog even sfeer te proeven en om Salzburg alvast een beetje te verkennen. We pakken de bus, het is een kort ritje van nog geen 10 minuten. We stappen uit bij de winkelstraat waar ook het Mozart huis is. Dit is het huis waar Mozart nog met ouders, broers en zussen heeft gewoond. Toen hij eenmaal bekender was werd hem en zijn familie een huis aangeboden door de aartsbisschoppen, die veel geld uitgaven toentertijd. Aangezien Mozart regelmatig voor hen speelde, was dat een kado van hen aan hem. 's Avonds eten we een hapje en drinken we cocktails in een sfeervolle cocktail bar. Gezellige mensen, allemaal erg gastvrij. Na deze prettige dag en avond lekker nr het hotel, morgen besluiten we fietsen te huren!

Dag 2 huren we fietsen in ons het hotel. Lekker makkelijk wel. We gaan er lekker op tijd uit en pakken vlakbij de Mozartplatz een ontbijtje. Daarna fietsen we door de stad  langs verschillende bezienswaardigheden. Veel pracht en praal. Heel authentiek allemaal. Zie foto's.

Later op de dag fietsen we nr de andere kant van Salzburg voor een hapje bij de Japanner. Dat is best een eindje fietsen. En biedt weer een heel ander stukje Salzburg. Op weg nr het restaurant komen we een foodtruck festival achtig terrein tegen waar we uiteraard een kijkje nemen. En een aardappelachtig iets nuttigen. Bij de Japanner is het eten overheerlijk. Moe maar voldaan fietsen we de rit weer terug. We zijn niet eens meer toegekomen aan de Sound of Music tour. Wel nog heel even het Sound of Music museum ingedoken. Maar die gingen bijna sluiten.

Omdat er genoeg te doen was in Salzburg is de tour niet eens ter sprake gekomen. Terwijl we hier vantevoren echt op hadden ingezet ('we zijn er dan toch'). Maar hebben wel nog even enkele filmmuziekjes opgezet in de auto er naar toe, om even goed in de Salzburg sfeer te komen. Met het decor van de prachtige omgeving daarbij, is dat toppie gelukt. Het was echt de moeite waard en wat ons betreft een aanrader!

1. E. Keur:
    9 september 2018
    John en Lieske. Een leuk verhaal en veel gedaan. Erg druk, maar interessant en ontspannend om gezien te hebben. Liefs Mam en Pap.