Kroatië dl 4 - 2023

29 september 2023 - Zadar, Kroatië

Zadar - Holiday resort camping in Zaton

Na Porec zakken wij de kust af richting zuiden. Elke keer is het tussen de 2,5 en 3 uur rijden van locatie naar locatie. Precies goed dus. Vandaag is het John's verjaardag. Ook dat moet dus gevierd worden. We besluiten dit te doen op de camping, waar we naar toe reizen deze dag. In Zaton hebben wij een safaritent gereserveerd. Een grote fijne tent op poten, met een fijn terras en eigen sanitaire voorzieningen. 2 slaapkamers. 1 met 2 persoonsbed en Lilly's kamer heeft zelfs een stapel- en zelfs nog een extra bed. Onderweg van Porec naar Zadar pakken wij zelfs nog een grote Mall mee. Even lekker winkeltjes kijken en wat boodschapjes doen voor op de camping. Aangekomen op de camping haalt John ijs om onze drankjes te koelen en versieren Lilly en ik de tent met slingers en ballonnen. We eten taartjes en gaan uit eten op het resort. Het is een super grote camping, met verschillende restaurants en enorme uitgebreide faciliteiten. Op deze camping genieten we 3 dagen. Ook hier vooral luieren, spelen etc. Overdag is het weer goed, wel al wat frisser dan de eerste dagen in Kroatië. In het noorden is het rond september echt al koeler dan hoogtij zomer, wel nog zo 20-25 graden. Maar gaat duidelijk ook al richting herfst. Snachts op de camping dus storm en veel regen. Heerlijk om snachts in de tent te liggen en de regen en storm te horen. Overdag op een enkel momentje na gelukkig droog. In Zadar wel het minste weer van alle plekken die we bezochten. Maar toen we vanuit Zadar vetrokken zag het er alweer goed uit. Alle dagen 25 graden. Weer of geen weer, wij hebben genoten van een paar daagjes campinglife.

1. Nes:
    30 september 2023
    Leuk om even mee op vakantie te zijn via je verhalen. Heerlijk! En wat is het daar mooi. Wij genieten mee hoor.
    Dikke kus Nes