Kanchanaburi - the Erawan waterfalls

5 september 2017 - Kanchanaburi, Thailand

Gister hier aangekomen en lekker bijgekomen van de indrukwekkende warmte die hier heerst. Het is start regentijd hier en dat merk je aan de luchtvochtigheid die er heerst. Gister drupte het wat terwijl we met live muziek heerlijk een hapje aten bij ons resort, vandaag aan het eind van de middag een echte goede plensbui van 2 uur waar je U tegen zegt. Maar zonder die buien is het helemaal niet uit te houden..... Na zo'n stortbui is het koel en fris en is alles weer schoon.

Vanmorgen vroeg naar Erawan national Park. Ongeveer 100 kilometer van ons resort vandaan, dus zonder vervoer niet te doen. We hadden ons voorgenomen veel met het openbaar vervoer te doen. Maar bij nader inzien toch maar de luxe manier. Een taxi met chauffeur die op ons wacht de hele dag. Bussen rijden namelijk maar af en toe en tevens zonder airco. Moet je toch niet aan denken ;).....

Na het ontbijt (07:00h paraat), rustig aan richting nationaal park. Daar aangekomen lijkt het nog rustig. Precies wat we hoopten. De watervallen zijn op 7 plateaus gesitueerd. Elk plateau beklimmen wordt zwaarder en zwaarder. Steeds steiler, steeds minder goed begaanbaar. Natuurlijk gaan we voor de 7. Bekend is dat het meeste publiek na de 2 of 3e afhaakt. En ja, al na de eerste wordt duidelijk dat t pittig wordt. John springt er bij de eerste even in. Samen springen we er na de 4e in. Overal visjes die aan je voeten knabbelen. Raar gevoel. Echt aangenaam is t niet. Maar even er doorheen want we zijn geen mietjes. Het water is heerlijk koel. Daar doe je 't voor. Want die warmte die overheerst is anders niet te houden.

Hebben we 't gehaald?...... Helaas werd t al na de 3e echt klimmen zonder aangelegde wegen. In totaal is de trial 2 kilometer. Van de 3e tm de 7e is t slechts enkele honderden meters. Maar zonder echte weg, een kwestie van klauteren. Hoge stenen. Zoeken waar de weg loopt. We hebben het tot de 5e volgehouden. En toen was t goed zoals 't was. Dan moet je ook nog terug. Pffiew! Wel een heel mooie ervaring. En we waren best heel trots dat we zover kwamen. Terug in t hotel lekker geluierd. In de namiddag een plensbui. Helemaal te gek al die ervaringen.

Morgen naar de bridge over the River Kwai. Ook bijzonder om te zien. Honderdduizend mensen zijn hier overleden bij het bouwen vd brug. In de middag reizen we verder nr Hua Hin. Vroeger was dit de keizerlijke badplaats. Zin in!

1. Larissa:
    5 september 2017
    Lekker jongens!! Geweldig! Go go go ❗️ ‍♀️‍♀️
  2. Nes:
    6 september 2017
    wauw te gek, dat natuurschoon! En lekker tropisch momenteel dus :)
    Hier kan je wel weer lange mouwen aan :(
  3. Babette:
    6 september 2017
    Yeah you go guys, Trots op jullie! Super te gek die watervallen <3, heerlijk om van een afstandje mee te genieten.