Dag 13 Las Vegas - Mammoth Lakes

2 oktober 2013 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Vandaag verlaten wij Las Vegas. Wat een verandering, van het bruisende, commerciele, innemende maar oh zo bijzondere Las Vegas, vertrekken wij naar Mammoth Lakes. Een prachtige tocht waarbij we uiteindelijk Mammoth Lakes, een wintersportplaats ih hooggebergte (Sierra Nevada) moeten bereiken. De trip ernaar toe is pittig qua stijgen en dalen met de auto. Zigzaggen en flinke afdalingen zijn heel gewoon.We stoppen o.a. ih plaatsje Bishop, waar Neerlands bakkertje Erik Schat al sinds 1938 scheepherders bread bakt en nu al generaties lang een succesvolle bakkerij runt waar men van heinen en ver naartoe komt voor overheerlijk en goed brood.Het brood is in de VS slecht te noemen, mocht je het uberhaupt brood willen noemen.Toch is er tot op heden weinig goed brood te krijgen, ondanks de grote vraag.

Eenmaal aangekomen in Mammoth Lakes vertelt de dame vd incheck ons dat het de dagen ervoor al heeft gesneeuwd. In Mammoth Lakes is het sneeuwseizoen van begin oktober tot eind mei. Heel lang dus. We zijn benieuwd of we nog wat sneeuw mogen zien!