Fort Lauderdale

25 mei 2015 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Na st Augustine gelegen in Noord oost Florida rijden we via de oostkust langs area Orlando en de space coast (hier vandaan worden o.a. spaceshuttles gelanceerd en ligt het Kennedy space center), om te eindigen en te overnachten in Fort Lauderdale, gelegen aan de Coldcoast. Deze area wordt zo genoemd omdat rijke gemeenschappen als Palmbeach, Fort Lauderdale en uiteraad Southbeach in Miami hier zijn gevestigd, maar tevens omdat de zon hier altijd schijnt, de zon altijd schijnt en van oudsher al Amerikanen hier kwamen overwinteren. Fort Lauderdale wordt ook wel het Venetië van de V.S. genoemd. Dit komt omdat de plaats vestaat uit kanalen, waar men boten en jachten kan aanmeren. Veel rijkere Amerikanen hebben hier een huis aan het water plus boot in de achtertuin liggen. Het is een mooie plek, waar het s avonds zeer sfeervol is doordat het overal met finkelende lichtjes is versierd. Erg gezellig dus. We eten er S'avonds bij een Italiaan waar we echt brood, ciabatta, bij het eten krijgen. Een fijn vakantieoord om even te vertoeven....