Key West - tropische eilanden met een laid back karakter

25 mei 2015 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vanuit Fort Lauderdale bezoeken we de Keys. We rijden via de eerste key (key = eiland), Key Largo, naar de volgende grotere Key Islamorada. Islamorada betekent paars eiland. Er zijn overigens talloze kleine keys waar enkele of zelfs geen huizen staan en waar je slechts met de boot kunt komen. Op Islamorada hebben wij een fijn hotelletje geboekt. Het hotel ligt aan een haventje waar dagelijks een grote groep manatees (zeekoeien) een kijkje komt nemen. Er is dus een kans dat je tijdens je ontbijt verrast wordt door een groepje van deze behoorlijk grote beesten..... Helaas lopen wij de beesten steeds mis. Maar verderop in deze vakantie moet er nog volop kans zijn deze beesten, die op verschillende plekken in Florida leven, alsnog kunnen spotten.

Vanuit Islamorada rijdt je via key Marathon en Big Pine Key naar Key West, de laatste bewoonde Key. Men zegt dat op Key West het leven nog een tikkie relaxter is dan het toch al laid back leven op de Keys in het algemeen. En dat klopt. Elke avond wordt hier de prachtige zonsondergang gevierd. Honderden mensen komen samen genieten van de zonsondergang en toosten op deze fantastische gebeurtenis. Er wordt gegeten, gedronken en gefeest.

Key West is het meest zuidelijke puntje van de V.S. en ligt ter hoogte van Midden Amerika. Cuba, de Dominicaanse Republiek, de Bahama's etc liggen hier feitelijk vlakbij en kun je met de boot komen.