Bahia Honda State Park - prachtige stranden op de Keys

25 mei 2015

Vanuit Islamorada gaan we naar het Bahia Honda State Park. Een soort nationaal park waar de natuur wordt beschermd, gezien er fantastisch mooie koraalriffen liggen die het toerisme anders in rap tempo stukmaakt. Hier kun je 'beschermd' zonnen, snorkelen, duiken, kajakken etc maar zijn er verschillende regels onder welke omstandigheden en waar dat dan wel of niet mag. We lunchen en luieren er wat en snorkelen er. We hebben er voor gekozen op eigen houtje te gaan snorkelen, zonder dat er een tour moest worden geboekt die allen op bepaalde tijden vetrekt en waar voor we vantevoren voor moesten reserveren. Hierdoor zien we wel prachtige koralen en anemonen, verschillende grote scholen met kleine visjes en enkele tropische vissen, en door tijdsgebrek dus niet de bekende kleurrijke onderwaterwereld van de Keys. Desalniettemin genieten we urenlang van de onderwaterwereld wat dichter bij de kust. Zo vaak snorkelen we niet dus alles dat we zien is al helemaal te gek...