Orlando - Florida

17 mei 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Orlando, onze 1e ontmoeting met ' the sunny state', zoals men Florida ook wel noemt. We keken hier erg naar uit. Zon, zee, strand, shoppen, en anderwijs geld uitgeven (lees: consumeren;)....

We komen vanuit New York aan op Orlando International Airport en dat is een groot contrast in alle opzichten. New York is dynamisch, sprankelt en heeft haast. Orlando is laid back, easy going en sterk service gericht. Wat een heerlijk warm en zonnig weer is het hier! Wat ook opvalt is dat men erg vriendelijk en behulpzaam is. Weer heel anders dan we dat in het westen can de V.S. (in Californi) ervaarden. Niet meer of minder, gewoon anders.

Direct op het vliegveld de auto opgepikt om zo zelf naar ons hotel te kunnen rijden. Maar eerst kijken of we ons meegebrachte en inmiddels bejaarde navigatiesysteempje in werking konden zetten. Bij elkaar zo'n drie kwartier geduurd, een nieuw gedownload navigatie programma (V.S. 2015), in een systeem uit 2006. Maar ons geduld werd beloond!

Eenmaal in het prachtige Marriot hotel relaxen we hem en bezoeken we S'avonds een Mall, want alleen al in Orlando zijn er verschillende grotere malls, alles is tot laat op de avond geopend!!!

Orlando bestaat eigenlijk uit 1 lange weg (international drive) van ongeveer 15 km lang, waar in het noorden Universal Studio's zit, helemaal in het zuiden Disney' Magic Kingdom, en in het midden Seaworld. Op die 15 kilometer lange weg zit verder alleen maar restaurants, attracties, supergrote winkelcentra en overige uitgaansgelegenheden. En daar vermaakt men zich. Hardstikke heerlijk dus, voor een paar dagen....

We doen wat we 'moeten' doen. We zonnen, eten, shoppen, zwemmen en gaan hier ook nog naar Universal Studio's - Island of Adventures. Wat een prachtig mooi Attractie park is dat.

We vermaken ons goed in Orlando. En na de zeer intensieve, overweldigende, fantastische ervaring die we in New York op deden, is de rust die we hier in Florida mogen pakken ook zo fijn.

Zie foto's voor meer indrukken.....

1. Ali,:
    17 mei 2015
    Dus eigenlijk weer opnieuw een vakantie!erg goed om ook te relaxen.liefs ali
  2. E. Keur:
    18 mei 2015
    Zijn benieuwd naar de filmstudio's? Zo veel nieuwe indrukken! Veel plezier en niet te veel uitrusten.
  3. Babette:
    18 mei 2015
    Klinkt fantastisch, genoeg te doen maar ook lekker even bijkomen van de drukte in New York. Enjoy Schatties!