New York State of Mind.....

13 mei 2015 - New York City, Verenigde Staten

Al die fantastische liedjes die over New York zijn geschreven en die een bepaalde feeling teweeg brengen zijn zooooo waar. Dat gevoel dat je krijgt moet wel in muziek worden uitgedrukt. Het gevoel dat je krijgt als je door New York loopt, vaart, of rijdt is sowieso niet te omschrijven op papier.

Inmiddels hebben wij enkele dagen deze stad mogen ervaren. En wat heerlijk dat we dit jaar de keuze hebben gemaakt hier naar toe te gaan. Wauw! We beleven hier vele avonturen.

Onze 1e aanraking met New York nadat we zijn gearriveerd en de koffers hebben gedropt en het appartement hebben gezien is, gezien het avond begint te worden, een ontmoeting met Times Square. De foto's vertellen hierover meer .......

Want: Wat willen we in de krappe tijd dat we hier zijn allemaal gaan doen? Het Empire State building, Top of the Rock (Rockefeller centre), het mooie en bijzondere Gugenheim en verschillende andere fantastische musea waaruit we een keuze zullen moeten maken. Één ding is namelijk zeker. Het gaat sowieso niet lukken dit allemaal te gaan bezoeken in onze 4 dagen die we hier zijn.
Dus terug naar deze fantastische stad zullen we hoe dan ook een keer moeten. Heel vervelend allemaal ;). Verder is er natuurlijk het fantastische Central Park waar we naar toe willen en door heen willen slenteren....

Oplossing: de watertaxi. Deze taxi brengt ons een dag lang van hot naar her, via de Hudson en East River. We varen vanaf Pier 71 naar verschillende aanlegsteigers, die allen op de punten liggen waar je als toerist toch wel heen wilt: Greenwich Village/Meatpacking district, Memorial 9/11 + World Trade centre (financial district), je vaart zo dicht als mogelijk langs de Statue of Liberty en de Brooklyn en Manhattan Bridge, en je hebt non stop een geweldig uitzicht op de skyline van New York, terwijl een gids je informatie geeft over van alles en nog wat aangaande de stad en de bezienswaardigheden. Het is een geweldige uitvinding voor ons. In ieder geval voor 1 dag.

Een andere activiteit waar wij bijzonder veel plezier aan hebben beleefd is het huren van fietsen voor een dag. We fietsen een flink stuk door de stad, pakken een stukje door China town, fietsen langs het mooie stadhuis van New York, en ervaren ook op deze wijze de Brooklyn Bridge (heen vrij steil, terug valt ie mee;). Ook aan de andere kant van de brug, in Brooklyn, fietsen we alsof ons leven ervan afhangt. Fantastische gelunched tevens. En wat is het deze dagen superwarm (lees:topweertje), wat hebben we het tich goed. Het zweet staat op ons voorhoofd. Maar dit fantastische fietstochtje vergeten we nooit meer....

Zoveel te vertellen, dat gaat niet lukken. ..dus: Zie foto's voor meer indrukken....