The City that never sleeps!

12 mei 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vertrek van Schiphol naae New York is in de ochtend, dus nog veel vroeger vertrekken wij van huis, JeeeJ! We hebben ons hier bijzonder op verheugd. Aankomst op JFK is daardoor lekker op tijd en hebben wij nog een hele middag en avond de tijd om New York te ontdekken. Om 11:30 plaatselijke tijd landen wij aldaar. We moeten dan eerst de subway vinden. Vanaf het vliegveld vertrekken er Airtrains naar verschillende metrostations. En vanaf daar pakken we de metro naar port Authority Bus terminal, just around the corner of Times Square, naar metrostation 8th avenue and 42nd street. Deze hele trip kost ons zo'n anderhalf uur reistijd.

Aangekomen in hartje New York met 2 koffers en handbagage moeten we even bijkomen van alle indrukken. We eten wat en zoeken uit waar we onze NYC passen op kunnen halen. Deze passen zullen ons toegang verschaffen tot de meeste attracties. Je schaft zo'n pas aan voor een aantal dagen, betaalt per dag, maar kunt dan overal zo naar binnen en mag veelal ook de lange wachtrijen voorbij lopen. Ideaal voor een kort verblijf. Na de heerlijke lunch de NYC passen opgepikt en dan is het tijd om te verkassen naar ons apoartement tijdens ons verblijf in New York. We hebben via Airbnb wat geboekt en zijn erg benieuwd of het wat is. Voor the New york Times Building vetrekken om de 3 minuten busjes naar New Jersey, waar we de Komende dagen zullen verblijven. Dit ligt niet op Manhattan zelf, maar ten westen van New York. We moeten hiervoor het water onderdoor. Na de Lincoln tunnel, is het de eerste busstop Op Park Avenue. Al met al een stukje van niets. Vanaf het New York Times gebouw zo'n 10-15 minuten afhankelijk vd drukte.

Eenmaal aangekomen in ons appartementje, overigens een fantastische mooie plek om te overnachten, gelegen in een rustige buurt, droppen we de koffers en besluiten om zsm terug te gaan naar Manhattan. Een lange dag reeds achter de rug, realiseren we ons, dat de tijd schaars is. Dus elke minuut moet volledig worden benut. En dat doen wij met veel plezier!

1. Babette:
    12 mei 2015
    Fijn dat alles lekker soepel is verlopen! Heerlijk, jullie trip is aan! Enjoy xxx