Pai - vervolg

1 juni 2014 - Pai, Thailand

.... Zo vanaf de weg bepalen of het wat was zou moeilijk worden. Inmiddels 400 meter heen en weer gelopen besloten we dat we Wifii moesten opzoeken en dan online maar zo snel mogelijk iets gingen boeken. Het eerste terras waar we aankwamen Wifii niet aanwezigen ook de rest van het straatje was men  iet erg actief en zag het er bijna uit of het misschien wel gesloten was... Achteraf bleek dat wij met onze koffers hadden rondgesleept tussen 12-15, precies op het moment vd dag dat men, zeker in Pai, zo min mogelijk doet vanwege de hitte...

Nadat wij eindelijk een stekkie hadden gevonden om wat te drinken en te eten maar vooral om online te kunnen en een hotel te boeken,  bleek dat het restaurantje tevens een hotel was. Nou ja, eigenlijk waren het hele leuke kleine maar superschattige huisjes met een veranda-tje. We vroegen om de meest luxe uitvoering van zo'n huisje, of we die mochten bekijken, en wat ie kostte. Alles gelukt. Wij blij dat we gesetteld waren, en ook nog eens helemaal naar onze westerse normen. Kosten: 1200 bath per nacht wat ongeveer 25 euro is.....zie de foto's voor het resultaat.  Dezelfde middag nog een scootertje gehuurd en direct een klein rondje omgeving gedaan.  Wat is Pai mooi!! Ongelooflijk.  Morgen lekker de hele dag toeren. Gelijk het warmte probleem opgelost. S avonds blijkt dat er in de hoofdstraat van Pai 1 en al gezelligheid is. Overal kraampjes met eten en kraampjes met spulletjes. Maar er hangt ook een donkere lucht boven dit dorpje dat in een dal ligt, omgeven door hoge bergen...... zwarte wolken pakken zich samen. We kijken elkaar verheugd aan. Wat zou het fijn zijn als het straks gaat regenen...... Binnen tien minuten barst het noodweer los. Het hoost, inclusief bijbehorend onweer. Dit duurt de hele nacht. Benieuwd wat het morgen zal zijn......