Pai en omgeving verkennen op de brommert

2 juni 2014 - Pai, Thailand

Na gisteren te zijn aangekomen, te zijn gesetteld, een brommertje te hebben gehuurd en na het noodweer te hebben overleefd vannacht, genieten we van een heerlijk ontbijtje. Vandaag gaan we er op uit met de brommer in de omgeving van Pai. Gisteravond hebben we al een klein rondje gereden en dat beloofd veel goeds. Met liters water en handdoeken, zwemgoed en deet mee, gaan we op pad.

We besluiten een rondritje te maken die ons langs verschillende mooie tempels, watervallen, hotsprings en uitgestrekte natuur leidt. Via rijstvelden, riviertjes en uitgestrekte bossen. Wat is het een fantastische tocht en wat zien en ervaren we veel. Tevens is het bijzonder goed uit te houden op het brommertje. Windje maakt de hitte zo veel dragelijker.
Het is superleuk tochtje en wat we vooral prettig vonden was de vrijheid die we hadden. De mooie omgeving beviel ons ook bijzonder, net als de wind door de haren....
Aan het eind vd dag laten we ons verwennen, kappertje, voetjes schubben, pedicure, thaise massage.

S'avonds gaan we Pai in. Er staan overal kraampjes met heerlijkheden, hartig en zoet. Maar uiteraard is de non food ook op deze markt goed vertegenwoordigd. We hebben een erg leuke dag gehad. Volgende dag pakken we vroeg het busje terug naar Chiang Mai. Kiezen waar te blijven is lastig als de tijd beperkt is, maar we hebben in Chiang Mai nog zoveel te doen (naast dat het sowieso een te gekke stad is) dat de keus snel is gemaakt. Het is zo'n drie en een half uur rijden. We besluiten met het eerste busje mee te gaan: 07:00 uur vertrek.....