San Diego - bijzondere ontmoeting aan de andere kant vd wereld

5 juni 2016 - San Diego, California, Verenigde Staten

In San Diego waren we nog nooit geweest. Het is een plek waar we ons erg op verheugen om te bezoeken. Want naast het bezoeken van deze wereld stad, komen onze lieve vriendjes Ezz, Isol en hun kleintje Isis hier een dezer dgn aan om op vakantie te gaan en hun omaatje te bezoeken. We hadden nog geen concrete afspraken maar duidelijk is dat we elkaar hier of later tijdens deze reis ergens in Californie zullen ontmoeten. Leuk!

San Diego is een stad waar het altijd mooi weer is en waar veel verschillende culturen samen leven. Zij staat bekend om de erg van elkaar verschillende kustgebieden en om de lange kuststrook . Het subtropische klimaat. Seaworld. De zuid Amerikaanse invloed, want het grenst practisch aan Zuid Amerika, aan Mexico. Voor 5 dollar en in een half uurtje ben je er met de tram.....

In San Diego vermaken wij ons opperbest. We vinden het een fantastische stad. In veel lijkt het op ons geliefde Tenerife. Qua subtropisch klimaat, vegetatie, de levensstijl, er wordt veel Spaans gesproken, het tempo van leven en de strandcultuur etc. Het weer is tijdens ons bezoek echter even anders dan we dachten. Het is zeer bewolkt, en heel af en toe regent/miezert het 10 minuten heel even maar dat mag geen naam hebben. Na de warmte van New York en LA zijn wij bijzonder content met deze afwijkende weersomstandigheden. Kun je tenminste wat nuttigden actiefs ondernemen.

We doen van alles: bezoeken Old Town, een soort mini zaanse schans met de huisjes van weleer, en waar je duidelijk de Mexicaanse invloed en stichting van San Diego door de Mexicanen terugziet. Hier kun je door de winkeltjes met Mexicaanse snuisterijen struinen, luisteren nr Mexicaans muziek en kijken nr Mexicaanse folklore, maar ook heerlijl Mexicaans eten.....

Tevens bezoeken we de Zoo van San Diego die dit jaar 100 Jr bestaat en bekend staat als 1 vd mooiste ter wereld. Niets teveel gezegd. Het is een prachtig park. We bezoeken de verschillende stranden. La Jolla, een prachtig meer rotsachtig strand waar zeehonden en grote zeevogels op het strand bivakkeren in het zonnetje. Pacific beach, waar veel wordt gesurfd, dit is in San Diego echt een onderdeel vd cultuur. Mission Beach, hier is van alles te zien en wordt er hevig geflaneerd.... savonds gaan we nog nr Seaport Village voor een winkeltje.en om wT rond te wandelen...< br />
Op onze laatste dag spreken we in eerder beschreven Old Town voor de lunch af met EZRA, Isolde en Isis.
Smorgens bezoeken we eerst nog Balboa Park. Het mooiste park van de USA en men zegt tevens vd wereld. Een cultureel hoogstaand park met allerlei bezienswaardigheden en musea en overal vindt je de geschiedenis terug over hoe/door wie california is gesticht. Maar ook mooie ingerichte tuinen, zoals de botanische tuinen....

Eenmaal in het park aangekomen (drukte, cameraploegen etc) blijkt dat Hillary Clinton die dag een belangrijke statement wil maken in haar verkiezingscampagne. Haar standpunt inzake foreign Police jegens Trump zal hier nog duidelijker moeten worden. En natuurlijk gebeurt dat op een dag dat wij er zijn. Hahaha. Wel heel bijzonder om zoiets mee te maken. Voor en tegenstanders van Clinton, Trump en Sanders hebben zich verzamelt. Het is een heel serieuze business. Met heel veel emoties. Wij moeten voor de speech van Hillary gelukkig weer weg. Maar maken wel veel mee van deze bijzondere situatie. Praten ook met mensen eromheen. Heel interessant en boeiend allemaal die gekte....

's Middags uitgebreid lunchen met onze vriendjes in Old Town. Wat een te gek en bijzonder samenzijn was dat. Ben je aan de andere kant vd wereld. Zit je daar met je beste vrienden en hun kindje zomaar even te lunchen. Cocktail erbij. Very special. Eind vd middag nemen we afscheid en spreken we af sowieso moeite te gaan doen voor nog een dagje samen iets leuks doen.

....Even later rijden John en ik richting Palm Springs. Our next stop this trip. Whoop whoop!